kolmapäev, 14. august 2019

ma siin veini manustades kriban


Mõtlesin siin tegelikult juba mitmet päeva järgemööda, et mis saab, kui tööhõiverehvorm ükskord minuni jõuab.
Olgu, lähen maakonnalinna, kus on töötukassa nimeline asutus.
Edasi ilmselt küsitakse – mida teha oskan?
Kuidas sellele reageerida tuleks – õlakehitusest piisab?
Küsimustik on täitmiseks üsna pikk, et sellesse napib aega sügavuti süüvida.
Ma tean, et siin kohapeal pole tööd pakkuda kellelgi.
Korra käisin selle mehe jutul, kes vajab jätkuvalt töölist, aga too põlgas mu ära.
Alevi peal kõlavad jutud, et seesama tööliseotsija ei taha eriti palka ka maksta – koonerdab igatepidi.
Seega, kohapeal ma tööd ilmselt ei saa. 
Ainuke järeldus, mis tekib, on tööhõive kaugemal.
Ja pealegi, vaadates oma jõudlust, mis aastatega mädaks muutub, tundub mulle, et kui mingi töökoht kuskil terendab ka, siis pole mul jõudu oma kodu kenana hoida nagu praegu suudan. Tähendab see ühte, et kõik kasub üle pea – ei jaksa enam peale tööpoolse tühjakspigistamist miskit enam haarata ja seetõttu läheb kõik lappama.
Niisiis, oskuste kohta tuleb kirja panna: tühja tuule jahvatamine.
Ja kus seda jahvatamist teostada saab?
Sellele küsimusele saab vastata ainult stoilise rahuga küsides, manades samal ajal omale ette juhmi ilme: Riigikogu?

6 kommentaari:

Ulf D. Mortum ütles ...

Minnu tiidä mastasse taad tüüvõimetoetust ka õppimise puhul, nõnna et naka õkva egäväsess stundendiss, nt Kiluliina "ülikuuli" vilusohvia erialal.

Raisakull ütles ...

Ma kahtlen, kas mul on mõtet sotside kasvuhoonet kuumaks kütta - äkki närtsin ka mina nende seas...

Ulf D. Mortum ütles ...

Mnjah, tõsest küljest ei jagu obesevargaile joba niigi obesit, konkurents lätt kõvass kätte är. A sa sebi endale "puuduv töövõime"?

Raisakull ütles ...

Sellega on veel pool aastat aega, kui ma pea ees basseini kivisele põhjale peakat viskan.

Ulf D. Mortum ütles ...

Ole'i tingimade taris üppeit tettä. Üts tuttav sai puuduva, kuna löiti sada ädä. Sälg nink jalg aige, süvenev kuulmislang ja pää sehen es paistunu ka kõik peris kõrran ollev...

Raisakull ütles ...

Ma nii hulluks ei saa minna - pannakse kui bojaarikasukasse mässitud ärakoolend vaarao kuskile vooderdet seintega tuppa kinni...