laupäev, 9. detsember 2023

Kohtumine tundmatuga

Raisakullil oli ükspäev asja maakonnalinna. 
Bussi oodates astus talle ligi jummelist võõras inimeseloom. Uuris - kuhu minek? ja sättis end nagu vana tuttav Raisakulli kõrvale. Seejärel hakkas pärima - ega sa endaga räägi? 
Raisakull raputas sellepeale oma peanuppu. 
Tüüp seletas veidi midagi sel teemal ja järsku koukis oma karmanist paki sigarette, kätt sirutades pakkus ta kõigepealt Raisakullile. 
Raisakull ühmas, et tema ei kimu suitsu. 
Tüüp pistis endale pläru näkku ja küsis - miks? 
No mida muud oli Raisakullil öelda: "Teadlaste sõnutsi pakk sigarette päevas lühendab inimese elu kahe tunni võrra, pudel viina aga nelja tunni võrra. Aga korralik tööpäev lühendab inimese eluiga tubli kaheksa tundi! Vaat sellepärast ma ei pahvigi noid sigarette..." 
Suitsumees tahtis midagi vahele öelda, kuid Raisakull lasi edasi: "...ja mina seepärast linna lähengi, tööd otsida, sest siin pole kellelgi mulle miskit pakkuda. Saan sellest suurepäraselt aru ka, minu konditsioon on nagu ta on, ja kui ma saan eitava vastuse, siis lepin sellega. Ilmselt olen endaga mingil ajal rahupiipu popsutanud." 
Ning selsamal hetkel sõitis buss ette.

Kommentaare ei ole: