laupäev, 22. september 2018

All beers reserved

Kuna täna ei laskvat hea peremees isegi koera välja kusele, siis otsustasin eile uue süsteemi Dell Vostrole peale ajada.
Vähem kui paar nädalat tagasi ilmutati avalikuks Elive-nimeline Linuxidistro, mis kandis numbrit 3.0 stable. Kuna Elive näol oli ammusel ajal tegu mu esimese pingviinitaltsutamisega üldse, siis loomulikult tundsin huvi ning tõmbasin selle alla ning praadisin plaadile.  
Eriti olukorras, kus viimatise stabiilse 2.0 versiooni väljalaskmisest oli möödunud 8 aastat ning arendajad on olnud justkui krüoonkülmunud – belglaste värk. Tegelikult oli asi minu arust üsna proosalisem – Debiani ja Enlightenment töölaua ristand pidurdus just nende algkoodide kontrollmehhanismide mittesünkroonimises, mille tõttu oldi frustreeritud nõnda, et mõttekas oli projekt ootele panna. Segane lause sai, ega ma ise ka aru saa, mida siia krihveldasin. Aga kes ütleski, et issanda fraasid on imelikud...
Plaadilt laivsüsteemi käima tõmmates tuleb rahulikuks jääda, sest irvitamisi saab hiljem omale larhvi lüüa, eriti siis, kui otsustate Elive3 oma raali installlida – nimelt mingil hetkel teavitatakse, et arvutatakse molekule universiumiks. Seni aga tuleb lihtsalt tutvustuseks saadetud teavituskaste, natuke tüütu on, lugeda ja teadmiseks võtta ning omad valikud vajadusel ära märkida.
Ma mäletan, kui omal ajal Bodhi tuli välja Ubuntu baasil Enligthenment töölauaga, ega siis nii palju teavituskaste ette ei surutudki, MacPuppyst kõnelemata.
Kuna vanal ajal oli Elive niinimetet kommertsdistro, ses mõttes, et nad küsisid oma vaeva eest väheke rahaollust, viimati installimiskoodi eest, siis jäi minu poolt asi soiku. Mitte et ma ihnepüks oleks, vaid mul polnud tollal vahendeid ja ega ma võõramaa keeli mõikagi – selgitumaks jäi see osa, kuidas ja mismoodi ma maksma pidanud, kui mul pole krediitkaartigi...
Aga nüüd on ilma rahata kõik kättesaadavaks tehtud – tõmba alla ja installi oma raali.
Nagu Elive kodulehel kirjas on – ära uuenda oma raali, uuenda hoopis tarkvara.
Miks mitte Linuxiga, mis liigutab teabebitte ka vanal raalil.


25. septembril lisasin järgmised read:
Üks ülevaade siiski soovitab hoiduda vananenud ja iganenud Debiani baasil aretisest, kui ma nüüd Google'i tõlke abil õieti aru sain.
Tegelikult olen ma niinimetatud mitteturvalisusest hoolimata ülalmainitud Elivega rahul. Üks ülevaates figureerinud (#13) kommentaar võtab asja ilusti kokku: Security is an illusion. 
 

4 kommentaari:

Kaamos ütles ...

Linux ja õlu.
Belglaste uhkuseasjad mõlemad, vahvlite ja šokolaadi kõrval.

A.I.V.O. ütles ...

Ju siis...
Üldiselt võttes maitsevad mulle siiski kodumaised vahvlid ja šokolaadid ning liivimaal pruulitud õlu, kuigi viimast polegi tükk aega joonud - käimas on projekt "joomapaast" või hoopis "roomav paavst". Toda viimast võiks okastraatvõrgu all etendada.

Ulf D. Mortum ütles ...

Ohoh? Õkva tekse uvi, kuigid ise pruugi joba ammust aast Minti nink isi pluss kogo vahmiil om rahul. Tüü ja lõbu joosk.

A.I.V.O. ütles ...

Küllaltki stabiilne on küll see Elive.
LinuxMint on teise süsteemina Vostrol peal.